Nors skolų fiksavimas ir jų išieškojimas yra varginantis, tai yra įprasta verslo dalis. Yra veiksmų, kurių galite imtis norėdami susigrąžinti skolą nesikreipdami į teismą. Tačiau šie alternatyvūs veiksmai gali žymiai atimti jūsų verslo laiko ir pinigų bei negarantuoti, kad gausite atlyginimą. Šiame straipsnyje bus aprašyti veiksmai, kurių turėtumėte imtis, kad suteiktumėte didžiausią galimybę atgauti dalį ar net visus asmens skolingus pinigus.
Pirmiausia bandykite laikytis taikios pozicijos ir susisiekti su asmeniu, kuris yra skolingas. Asmuo, kuris jums skolingas, vadinamas skolininku. Pirmas žingsnis bandant susigrąžinti nesumokėtą skolą iš skolininko visada turėtų būti jų sekimas el. paštu ir telefonu. Gali būti, kad jie praleido mokėjimo terminą arba pametė originalią sąskaitą faktūrą savo el. pašto dėžutėje. Turėtumėte atsiųsti mandagų el. laišką ir pridėti kitą sąskaitos faktūros kopiją. Jei jie neatsako, po šio el. laiško turėtumėte paskambinti ir paklausti, kada jie tikisi atlikti mokėjimą. Jei jie dėl kokių nors priežasčių negalės sumokėti arba užginčys mokėtiną sumą, aiškiai suprasite, kokie turėtų būti tolesni veiksmai. Kitas žingsnis, kurio galite imtis – siųsti pareikalavimo laišką. Jei negavote atsakymo ar mokėjimo po to, kai susisiekėte su skolininku elektroniniu paštu ir paskambinę telefonu, jums gali tekti išduoti oficialų reikalavimo laišką. Reikalavimo laiškas yra oficialus prašymas, paprastai parašytas advokato, kuriame reikalaujama sumokėti skolą. Tai galite išsiųsti patys arba susitarti, kad jį atsiųstų advokatas. Laiške turi būti aiškiai nurodyta: visa skola; patvirtinimas, kad skolos objektas prekės ar paslaugos buvo suteiktos; galutinė mokėjimo data; ir kokių veiksmų imsitės, jei skolininkas iki nurodytos datos nesumokės. Eskolos skolų išieškojimas gali būti greita pagalba jums, skolų išieškojimo klausimais.